woensdag 30 april 2008

Ene kleine update

Maar weer eens een kleine update, dacht ik zo bij mezelf.
Het is momenteel 23 graden, en het begint al aardig warm te worden. En dan wordt het in de zomer nog warmer *zucht* Maar goed, tot nu toe is het nog wel errug lekker hoor.
Momenteel is het in Japan "Golden Week" tijd. Nee, het houdt niet in dat je een week vrij bent (wat ik dacht, helaas, helaas :P), maar het is een week waarin nogal wat feestdagen gelegen zijn. Voor Japanners is het zo ongeveer de langste periode dat ze vrij kunnen zijn (arme mensen). In het kort, er zijn twee vrije dagen aan het weekend geplakt (maandag 5 mei en dinsdag 6 mei), dus hebben we iets langer weekend, yay.

Verder, happy Koninginnedag zie ik, haha, bijna vergeten. We doen er hier echt helemaal niets aan eigenlijk, maar ja, wat moeten we er aan doen he. Zo erg nationalistisch zijn we nou ook weer niet.

Random ranting: Momenteel volgen we een vak, Rangaku (Dutch Studies). Van de mensen die hier vorig jaar waren hadden we gehoord dat het toch wel vrij simpel was, maarrreh, ik vind het nog wel tegenvallen. Elke week moeten we twee verslagen schrijven over de vorige twee colleges (die overigens helemaal in het Japans gegeven worden, ouch, en ook nog van 14.30u tot 17.20u *snik*). Dus, er zijn leukere dingen. Geef me nu maar die 100 pagina's lezen voor Moderne Geschiedenis ofzo :P

Afgelopen weekend was er een boten festival, met vuurwerk. Het voelde best wel een beetje als Nieuwjaar eigenlijk (hier in Japan kijken ze er vreemd van op als we zeggen dat we in Nederland vuurwerk met Nieuwjaar afsteken). Het vuurwerk was overigens echt heel mooi, van mij mogen ze in Nederland best al het vuurwerk voor consumenten verbieden als de overheid het gaat afsteken, werkt veel en veel beter volgens mij.

En nog een laatste opmerking dan maar, damn wat is groene-thee-ijs lekker!

3 opmerkingen:

Liesbeth zei

Hoi :)

Een paar vrije dagen extra is ook wel relaxed. Ik heb nu een weekje vakantie (lees: heel veel huiswerk maken). En vandaag ga ik eens even op een rommelmarkt rondlopen. Kijken of ik nog leuke troep kan vinden.

Is Rangaku verder wel boeiend? Of zelfs dat niet? Ik kan me wel voorstellen dat het een zwaar vak is. Is wel een goede manier om te zorgen dat iedereen elke les op komt dagen XD

Ik wil ook groene thee ijs proeven. Lijkt me super!

Daan zei

Rangaku boeiend...hmmm. Ergens is het wel interessant om te leren over relaties tussen Nederland en Japan, maar omdat het helemaal in het Japans is is het echt enorm moeilijk te volgen, het vergt al je concentratie, en dan volg je ongeveer 50-75%

Boeiend is nogal een relatieve term, soms is het wel boeiend, maar soms heb je ook iets van "wat doe ik hier"

Liesbeth zei

Ja, dat heb ik ook met sommige vakken..

Projectvaardigheden waar we leren projecten op te zetten volgens Prince 2.

En Organisatieanalyse, is gewoon bedrijfskunde.

En ik heb het tot nu toe nog allemaal gehaald ^^