woensdag 14 mei 2008

/doh

Heeeeey allemaal, maar weer eens een update dr tussen proppen dacht ik zo.

we zijn inmiddels heel druk bezig met de terugreis, want, we kwamen er vorige week achter dat alle vluchten vanaf Taipei (Taiwan) naar Nederland vrij eh, vol zitten. Al een tijdje ook. Dus kunnen we alleen nog maar omboeken naar of 10 juli of eerder, of 14 september of later. Geen echte optie dus, aangezien het collegejaar begint op 1 september. Yay China Airlines, die alles via Taipei laat gaan.

Maar gelukkig hebben we begrepen, na contact met Kilroy (waar we het ticket geboekt hebben), dat, als we het niet gebruiken, we de prijs van het ticket terugkrijgen (rond de 450 euro, al moeten we hierover nog even een bevestiging krijgen). Dus dat zou heel mooi zijn. En dankzij Maarten, die even creatief bezig was op de Kilroy site, kwamen we er achter dat via Seoul (Zuid Korea) reizen wel heel voordelig was, in vergelijking met vliegen vanaf Tokyo. Dus yay, ik ga (waarschijnlijk) naar Seoul !! Voor maar 1 volle dag, maar toch, ik ben er dan wel geweest, en ook daadwerkelijk van het vliegveld af :P

Dus, momenteel is mijn schema als volgt (interessant toch? :P):
9 augustus vertrekken ik en Mei Yin naar Tokyo, om daar de buurt weer een weekje onveilig te maken
Vervolgens vliegen we 17 augustus naar Seoul vanaf Tokyo (het scheelt bijna 50 euro in vergelijking met 16 augustus en eerder, dus tja, dan maar iets langer in Tokyo he, zo erg ;P)
En na een dag en een beetje Seoul onveilig te hebben gemaakt, vliegen we 19 augustus terug naar Nederland via Moskou. (alleen maar overstappen, niet van het vliegveld af helaas)
Dus naar verwachting landen we 20 augustus in het kille Nederland.

Naja dit is dus de plenning, we moeten eerst nog even de bevestiging krijgen dat we inderdaad onze 450 euro terugkrijgen, anders wordt het inderdaad een beeeetje prijzige terugreis. Maar, zoals het er nu uitziet kan ik (vreemd genoeg :P) niet wachten tot ik terug ga. Zo slecht was Japan nou ook weer niet hoor, maar toch, bijna een jaar van huis zijn maakt je toch wel een beetje verlangen naar het oude vertrouwde :P

Dus, mocht iemand nog suggesties of tips hebben, ik wacht ze af ^^



Dum dee dum. Een update.
Het blijkt dat we maar 280 euro terugkrijgen, helaas, dus hebben we besloten toch maar niet naar Seoul te gaan, aangezien dat bij elkaar tegen de 800 euro aanzit, en dat alleen maar voor de vliegreis dan. We hebben net een mailtje teruggekregen van Kilroy dat er (gelukkig, yay) nog plaatsen vrij zijn bij British Airways (yay) op 18 augustus. Dus, 18 augustus als het mee zit ^^

Geen opmerkingen: