woensdag 30 juli 2008

Nagasaki Touren

Dus. Eindelijk is het er dan van gekomen. Ik ben Nagasaki aan het touren. Dag 1 van de 3 benodigde dagen is inmiddels voorbij, en ik heb een hoop gedaan. Naja...een hoop...genoeg. Na het verplichte uitslapen (hey, het is wel vakantie), richting het station gefietst (ja, gefietst, in dit warme, vochtige weer), om vervolgens naar Sōfuku-ji, Kōfuku-ji (ja, Nagasaki heeft z'n eigen, er is inderdaad ook een Kōfuku-ji in Kyōto), Suwa-jinja, en Megane-bashi te zijn gegaan. En het was interessant om te doen. Niet bijster spectaculair, na 15 minuten heb je het wel gezien, ze zijn niet echt groot, maar het was toch wel indrukwekkend. En vermoeiend, ooit wel eens met 35 graden een berg opgefietst? Nou ja, dat is vrij zwaar.
Dus, nadat ik alles had bekeken (zie foto's in het nieuwste album), ben ik naar de Starbucks gegaan om een welverdiende Matcha Frappuchino te halen (ik wil niet weeegggg), en lekker naar huis gegaan.

Maar natuurlijk was de dag nog niet over. Tegen de tijd dat ik honger kreeg, rond middernacht, dacht ik, kom, ik ga eten halen. Om vervolgens onderweg het idee te krijgen: Hmm, het uitzicht vanaf Inasa-yama schijnt heel mooi te zijn bij nacht...misschien moet ik daar maar heen. En ja hoor, ik heb om half 1 's nachts Inasa-yama beklommen. Helemaal niet eng ofzo hoor, er is een hele mooie asfaltweg naar boven toe. En er waren nog redelijk wat mensen boven ook. Alleen voordat ik bij de top was was het alweer anderhalf uur later. Maar toch. Het was leuk om eens midden in de nacht te doen, er was op de weg ernaartoe heeelemaal niemand. Alleen toen ik bij de kabelbaan (ja, die is er, alleen werkt die maar tot 20 uur) kwam, schrok ik me rot. De bomen rondom bewogen, ik dacht echt dat dr een enge gozer rondliep, dus ik bleef heeeel stil staan. Toen kwam het dus mijn richting op en ik had geen flauw idee wat de bomen zo erg heen en weer kon laten schudden. Tot er een eekhoorn (of misschien een marter?) uit de bomen op het pad sprong en als een gek wegrende. Pfoeh. Was wel even schrikken, het was verder helemaal stil en vrij donker he ^^

Dus na mijn blije avontuurtje lekker naar huis gegaan. Goed geslapen ook joh ^^

Voor vandaag staan er ook alweer allemaal dingen op het programma, maar ik moet maar even kijken of het er van komt..het is per slot al half 3, en ik heb verder nog niets gedaan ^^
Heerlijk, vakantie!

1 opmerking:

X-U zei

Klinkt spannend! Al die bewegende bomen :)

Veel plezier nog met de toerist uithangen!