zondag 25 april 2010

Takao-san

Foto's: http://picasaweb.google.nl/dani.no1/TakaoSan25April2010#

Ik ben er inmiddels ook achter dat ik wat grotere foto's best kan uploaden, met zo'n 200-400 kb per foto heb ik denk ik wel genoeg voor de rest van het jaar. Dus, om de foto's groter te bekijken (of als je ze op wilt slaan (al weet ik niet zeker of dat kan, ik heb 'niet toegestaan' geselecteerd), klik op het vergrootglas met een plus rechtsboven de foto.


Maar goed, vandaag zijn we met IFL (de internationale studentenclub) naar de "berg" (600 meter) Takao geweest. Het was lekker warm, voor de verandering, zo'n 18-20 graden, dus perfect weer om een berg te beklimmen. Behalve natuurlijk het eerste gedeelte, toen was het toch wel een beetje warm; maar eenmaal wat verder begon er een lekker koel windje te waaien. Dus, eerst lekker 3,5 kilometer omhoog geklommen, lekker gelunched, en toen weer naar bneden, de meesten met de kabelkar, maar uiteraard een aantal met de benenwagen. Onderweg ook nog langs een waterval gekomen (meer een kabbelend beekje, haha), en zo rustig onze weg vervolgd naar beneden. Overigens was het pad van de top naar de kabelkar erg smal, zo'n 70 centimeter, met aan de ene kant een vrij steile bergwand omhoog, en aan de andere kant een even steile bergwand omlaag. Maar het was erg leuk om te lopen, alleen nogal onverwacht aangezien de heenweg over asfalt ging.

Mocht je merken dat ik opeens meer/andere foto's neem, dat klopt. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Nikon D90 digitale spiegelreflex camera, en hij is me vandaag erg goed bevallen. Uiteraard kan ik er nog niet heel erg goed mee overweg, ik fotografeer op het moment vooral op automatisch, maar ik moet zeggen dat de foto's me erg goed bevallen tot nu toe, met name de nachtfoto's. Dus kijk ik vol verwachting uit naar mijn volgende (nachtelijke) bezoek aan Tokyo Tower.

Geen opmerkingen: