woensdag 16 juni 2010

Goed, sorry voor het lange niet-schrijven.

Foto's 1 -> random uitstapjes in Japan, een tour voor een geschiedenis college, kamp voor alle nieuwe mensen in de studentenclub, nog een tour en sportdag.

Foto's 2 -> uitstapje naar een groot aquarium vlak bij Yokohama

Dus. Een hele maand beschrijven, poeh. Ik zal m'n best doen.

Allereerst zijn we ergens begin mei wezen bowlen met z'n allen (yay, 2 jaar geleden), waarna we een nomikai gingen doen (zeg maar drinken, drinken, gezellig doen en zo voort). Alleen was er dus één iemand zo suf om niet zijn valse ID te gebruiken (jaja, in Japan mag je eigenlijk pas vanaf 20 jaar drinken), dus iedereen die al binnen was mocht weer naar buiten waarna we naar een andere bar gingen die niet op leeftijd controleert. Zoals je aan hand van de foto's kan zien was het erg gezellig.

Vervolgens vertreek er een niet erg bijzondere week, waarna er weer een IFL (de naam van de studentenclub) tour was naar Akihabara. Dit is het elektronische hart van Japan, berucht om de zogenoemde 'maid café's', waar meisjes verkleed als dienstmeisjes je drankjes en eten serveren. Uiteraard zijn we daar ook met z'n allen heen geweest, maar goedkoop is het niet. Bij elkaar was ik voor een lunch zo'n 17,50 kwijt (oké, misschien ook weer niet zo duur dan :P), uiteraard ben ik voor de 'omuraisu' gegaan, oftewel rijst met daar bovenop een omelet, en dan kan je het dienstmeisje met ketchup iets er op laten schrijven. Erg...apart, ja, en des te meer omdat de jongen die eerst mee zou gaan uiteindelijk niet meer wilde en ik er als enige buitenlander zat met 5 Japanse meisjes van IFL. Maar goed, ben ik er eindelijk eens heen gegaan, een once-in-a-lifetime ervaring.

Vervolgens...

naar een 8-bit café geweest, oftewel een café waar je oude spellen kunt spelen uit de jaren '80 (NES, SNES, Neo Genesis), en waar ze ook oude game muziek spelen. Was errug leuk.

Vervolgens nog een tweede tour gedaan naar het parlementsgebouw (voordat de premier aftrad) in de "regen" (het miezerde alleen een beetje), waarna er dat weekend het kamp voor nieuwe leden van IFL was! :D
Het plan was dat we zouden lopen van Ikebukuro naar Hongo, 3 haltes met de metro, maar na ongeveer een half uur in cirkels te hebben gelopen (zo ervoeren we het in ieder geval) toch maar in de metro gestapt. Het kamp vond plaats in een traditioneel Japans hotel, maar van slapen was niet heel veel sprake. Maar, het was erg gezellig, en we hebben elkaar allemaal beter leren kennen, en daar ging het uiteindelijk om.
De volgende dag zijn we ook nog even wezen kijken op de universiteit van Tokio, een van de meest prestigieuze universiteiten in Japan (er binnen komen is vrijwel onmogelijk), dat een soort van festival hield, dus tja, waarom niet, het lag namelijk op 5 minuten lopen van het hotel.

Vervolgens weer aan de dagelijkse sleur, nog een keertje taart gegeten (Japanse slagroom is niet heel erg lekker, en de taart is niet zoet genoeg ^^), om vervolgens op een tour door Ueno te gaan voor het geschiedenis college. Eindelijk eens het shitamachi museum ingegaan (oftewel een traditioneel Japanse wijk uit de jaren '20 van de vorige eeuw) wat ik nog nooit gezien had in alle 6 de keren dat ik in Ueno geweest was, en mwah, ja, het was het wel waard, ondanks dat het echt heel klein was. Vervolgens nog naar de schrijnen van generaal Nogi en admiraal Togo geweest, beiden helden uit de Russo-Japanse oorlog (1904-1905), en bij beide schrijnen waren ook nog trouwerijen aan de gang. Het is maar waar je wilt trouwen, hè? ^^

Tot slot was er ook nog een sportdag, lekker sporten bij zo'n 28 graden, basketbal, volleybal en tennis-maar-dan-geen-tennis (met een zachte bal) gespeeld. Erg veel lol gehad, maar tja, wat was het warm.

En uiteraard ook nog naar Hakkeijima Sea Paradise geweest, wat dus vlak bij Yokohama ligt (iets meer dan een uur met de metro). Nu zijn aquaria niet heel erg bijzonder natuurlijk (vooral in Japan lijken ze alomtegenwoordig), maar ja, de laatste keer was 2 jaar geleden (in Japan) dus het was stiekem toch wel weer leuk, en er gingen ook aardig wat mensen van IFL mee, dus uiteindelijk was zeker de moeite waard.

Tot zover de uitgestelde update.

Het regenseizoen is net begonnen (al kan je het moeilijk regenseizoen noemen als het niet erg veel regent), en het is weer lekker warm. Vandaag was het ook weer 30 graden, met af en toe een stortbui, en dan voelt het aan alsof je door een regenwoud loopt. Maar ja, binnen in de trein, klaslokalen en alle winkels staat de airconditioning aan, dus schakel je constant van 30 naar 20-24 graden zodat ik nu constant aan het snotteren ben...meh. Ik hoop maar dat ik er weer snel gewend aan raak.

Verder heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en vanmorgen een ticket naar Taiwan geboekt. Ik ben van 18 juli tot 31 juli in Taiwan, dus mocht je dan in Japan zijn, helaas :P
William (m'n ex-kamergenoot in Oegstgeest) komt de 19e aan, dus dan gaan we samen door Taiwan touren, en uiteraard ga ik ook alle Taiwanezen die ik in Nagasaki ontmoet heb opzoeken.

Verder ben ik nog van plan om richting Nagasaki te gaan, maar ik zie nog wel of dat gaat lukken, er is ook net een soort tentenkamp aangekondigd (gratis ^^) waarbij zo'n 300 buitenlanders in Japan bij elkaar komen om ondergedompeld te worden in Japanse cultuur, evenals verblijf bij een gastgezin, dus ga ik proberen om daar met mee te doen.

Tot zo ver! ^^

Geen opmerkingen: