woensdag 16 juli 2008

Japan wordt steeds goedkoper

Jaja je leest het goed. Japan wordt steeds goedkoper. Nog goedkoper, moet ik zeggen, want het is al niet zo heel duur. kijk maar naar dit plaatje.



Dit geeft weer hoeveel 'euro' je kan kopen met 1 yen. Steeds minder. Dus goed, want wij kunnen steeds meer yen kopen met onze euros. Dus in zekere zin worden alle Europeanen steeds rijker in Japan, yay ^^
Maar goed, het reizen in en naar Japan is nog steeds heel erg duur. Er wordt gezegd dat binnen Japan reizen het duurst ter wereld is. Voor m'n vlucht van Nagasaki naar Tokyo, een vlucht van 1,5 uur, moest ik dan ook 18.000 yen neerleggen, oftewel 108 euro. Met de Shinkansen zou dit (afgaande van onze rit begin oktober), 21.000 yen zijn, of 126 euro. En dat is best wel duur, gezien een enkele vlucht van Tokyo naar Londen en door naar Amsterdam me 600 euro kost.

Maar verder is het eten vrij goedkoop, technologie is ook belachelijk goedkoop (voor 225 euro, de prijs van m'n ietwat verouderde digitale camera in Nederland, heb je hier een ongelofelijk goede camera waar je foto's om van te kwijlen mee kunt maken).

Dus yay, goedkope yen.

3 opmerkingen:

X-U zei

K wou ook dat k in Japan was, dan kon ik ook supergoedkoop een camera kopen. De mijne is 2 maanden geleden gesneuveld ~__~.

Daan zei

Hey. Maar, ik kan m meenemen in m'n koffer als je wilt, ik heb alleen geen idee wat een goeie camera is op het moment ^^

X-U zei

Voor mij is t een goeie camera als ie dun genoeg is om in mijn broekzak te kunnen en 7 megapixels of meer heeft ofzo?

K hoef niet zo'n hyper supergoed ding. Maar als ie maar gewoon foto's maakt.

Zou wel heel cool zijn als je goedkoop een goeie camera mee zou willen nemen :D :D :D :D Bij jou om de hoek zit toch de Yamada Denki? K zal es kijken of ze ook een site hebben waar k wat over camera's kan vinden.

K ga vandaag in A'dam naar oorlogsschepen van t SDF kijken. Of nouja, k mag t eigenlijk geen oorlogsschepen noemen, hehe. Verdedigingsschepen dan ;). En er zijn ook 720 Japanners in uniform, woei :P