maandag 9 augustus 2010

Jaja en toen was het al half augustus. De tijd gaat snel, en de updates schieten er (weer) bij in ^^

Dus bij deze, de foto's! Excuses dat het er zo veel zijn geworden ^^

Sushi, Takoyaki & Fireworks (begin Juli)
Random foto's genomen in Juli
Farewell party 17 juli
Vakantie Taiwan 18 juli - 31 juli
Zomerkamp IFL 1 augustus - 4 augustus


Dus. Een heleboel gebeurd in deze maand. De eerste paar foto's zijn van een dagje naar Nakano (in Tokyo, niet Nagano op Hokkaido ^^), ook wel het kleine Akihabara (technologisch district) genoemd. Erg leuk, maar we kwamen er dus veel te vroeg aan, alle winkels gingen pas rond 12 uur open, helaas, dus eerst nog rondgehangen, onder andere in mijn eerste kaitenzushiya, oftewel een sushirestaurant met een lopende band waar je de sushi die je wilt eten vanaf kunt pakken.
Een van de volgende dagen ben ik met een paar anderen takoyaki wezen eten bij een vriendin, erg gezellig, en stiekem helemaal niet moeilijk eigenlijk ^^ Takoyaki is octopus in deegballetjes, maar je eet vooral de tentakels. Heerlijk :P
Ook hebben we daarna nog wat vuurwerk afgestoken, geweldig toch dat dat het hele jaar door kan ^^

Toen had ik op de 17e een afscheidsfeestje voor alle internationale studenten die naar huis gaan (gingen inmiddels). Iedereen errug emotioneel natuurlijk, weggaan is nooit leuk. Ik zie er zelf nu al weer tegenop om weer terug te gaan, maar ja.

Vervolgens, Taiwan! Vanaf 18 juli tot 31 juli verbleef ik in het sub-tropische Taiwan. Ook William (voormalige kamergenoot in Oegstgeest) kwam daar langs, en gelukkig spreekt hij vloeiend Chinees zodat ik niet helemaal verloren was. Ook ontmoette ik in Taipei Annie en Yume (kennissen uit Nagasaki), en in Kaohsiung Masae, dus dat was ook geweldig.
In totaal verbleven we 4 dagen in Taipei, waarna we begonnen aan onze reis door Taiwan. Ik heb nog geen tijd gehad om een beschrijving te typen bij alle foto's (komt nog, echt waar!), maar er zitten onder andere foto's bij van: Shilin nachtmarkt, Keelung nachtmarkt, Taroko, Kentung (groot strand), Kaohsiung, Tainan en weer Taipei. Maar het wordt zo'n lang verhaal waarschijnlijk dat ik het niet allemaal ga typen, bekijk de foto's en geniet, zou ik zeggen XD

Vervolgens, zomerkamp. Was echt geweldig (weer), 8 uur op een boot naar het eiland toe, bakken in de zon, de zoute zee constant uitspugen (de zee daar is echt veel zouter dan bij ons), verbranden, lekker gefietst, en weer terug op de boot, en dat alles in 4 dagen.

En nu uitpuffen van alle activiteiten in de dormitory voordat ik weer begin aan de studie.

Geen opmerkingen: