donderdag 2 september 2010

Fuji!

Jaja, eindelijk is het er dan toch van gekomen, ik heb de beroemde berg Fuji overwonnen!

Op dinsdag 19.45 begonnen we te klimmen, en om 3.10 op woensdag 1 september stonden we op de top, met een heerlijk koele 1 graden Celsius (in tegenstelling tot Tokyo waar het nog steeds rond de 34 graden schommelt). In totaal zijn we geklommen van 2300 meter naar 3776 meter, en aangezien de zon pas echt opkwam (lees: te zien was) om 5.10, konden we nog gezellig 2 uurtjes koukleumen. Zelfs midden in de zomer was het echt ijzig koud. En ondanks dat we echt goed voorbereid waren (muts, sjaal, handschoenen, 4 lagen kleding en bergschoenen & sokken) was het toch nog niet genoeg. Thermokleding was waarschijnlijk beter geweest.

Maar, in ieder geval, we (ik, Martin en Yonha) hebben het gehaald, en ondanks dat ik mijn spieren nu heel erg voel, ben ik heel erg blij dat het er eindelijk van gekomen is. Ik kan het ook zeker aanraden, maar wees heel erg goed voorbereid. Het is zeker niet hetzelfde als even lekker in de Alpen wandelen, mede door de wegen met losliggende stenen.


Foto's: http://picasaweb.google.nl/dani.no1/FujiSan

1 opmerking:

Anoniem zei

excellent writing .